2008. szeptember 5., péntek

Szeptember 3-a, 4-e

Még múltkor beszéltük Anyuval, hogy kellene vinetát (padlizsán) venni és náluk, az udvaron majd megsütjük. Igaz, hogy - anyagi okokból - én úgy gondoltam, csak a hónap közepe táján kerül erre sor, de végül nem úgy lett. Kihasználva, hogy István nincs itthon, tehát nem külön napot kellett egymástól távolt töltenünk, szerdán kiruccanósra fogtuk a napot.

Fél 8-ra "rendeltem" ide Aput és Anyut, én Apuval a piacra mentem, Anyu pedig a lányokkal maradt addig. (Túl későnek bizonyult a fél 8, Boró már fél 7-kor fújta a riadót!) Sárpatakon, a reggeli után, máris nekifogtunk a vinetasütésnek. Marika néni is jött segíteni, és úgy csináltuk, ahogyan ő szokta: a padlizsánokat parazson sütöttük. Máglyát rakva a rőzséből és a zöldségből
(egy réteg rőzse, egy réteg padlizsán, majd ismét tüzelőanyag és újra padlizsán; a legtetejét
szintén ágakkal fedtük) elég gyorsan haladtunk a munkával. Koradélután már meglettünk mind a 35 kilónyival. Mindkét csajszi majdnem egyszerre aludt, jó sokat is aludtak, így tudtunk haladni.





Aztán amikor Anyuéknak be kellett jönni a házhoz, én a lányokat ebédeltettem, Marika néni pedig egy csirkét vágott, természetesen, nekünk. Abból készült tegnap a csirkepaprikás, amivel Istvánt vártam!

Miután mindannyian ebédeltünk, még leszedtük a kertből a megmaradt érett paradicsomokat, este pedig, amíg Apura vártunk, hogy indulhassunk haza, egy vedernyi szilvát is leszedtem. Kriszta is segített, természetesen.

Kimondottan jó napjuk volt ez a lányoknak, már csak azért is, hogy szinte végig a friss levegőn voltak. Kriszta főleg a Tata után kóricált, együtt voltak vásárolni, a kántori kertjében, együtt etették a tyúkokat, disznókat. Boróka, eltekintve attól, hogy kétszer aludt egy-egy jót, nagyon jó kislány volt, alig lehetett hallani a száját. A babakocsiban ülve elbámulta, hogy mi hogyan dolgozunk, és fülig érő mosolyokkal jutalmazott, mikor valamelyikünk hozzászólt, vele foglalkozott. Amíg az ebédje készült (aznap kapott először májat), ő felfedezte Mamának a konyháját: a legérdekesebb a szilvapálinkás flakon volt. Ügyesen mászkált, és érdekes módon semmi gondot nem okozott neki a szoba és a konyha közötti szintkülönbség, nagyon ügyesen átmászta a küszöböt kifele és befele menet is.




Tegnap azzal tel el a nap, hogy lecsöpögtettem és ledaráltam a sajtot (merthogy azt is vettünk a piacon), majd begyúrtam túrónak, megfőztem és átpasszíroztam a paradicsomot, amiből ma meglett a ketchup, majd kitakarítottam a lakást. Jaj, és a csirkepaprikást is elkészítettem! (A vineta ma reggel került a zacskókba, a ketchupot és a szilvabefőttet pedig a délelőtt folyamán fejeztem be.) A paradicsomfeldolgozásba Boróka is besegített!



Volt nagy öröm az este, amikor megérkezett István. Nekem is annyira hiányzott már! Ilyen hosszú ideig még sosem volt kiszálláson. Max. 3 nap volt a legtöbb, de most nem volt mit tenni, csak az út, oda és vissza beletelt két napba!
Amikor mondtam Krisztának, hogy jön haza Apuka, csak ennyit mondott: "Hoz nekem szütit. A lakodalomból!!!



3 megjegyzés:

Kármán Család írta...

Szia Edit!
Képzeld Én is megcsináltam Életem első vinetáját, és most tele van vele a hűtő!!!:)
Boró gyönyörű kislány! Akárcsak a nővérkéje:)

iméon írta...

Én az idén nyáron készítettem el életem első padlizsán krémjét, hát eléggé megosztotta az Apró családunkat...de szerintem kissé sok hagyma került bele. Majd legközelebb jonn lesz. Te hogyan teszed el? Puszi Noémi

Ági írta...

Edit!
Összefolyt a nyál a számban, amint olvastam bejegyzésed. Isten bizony elmennék hozzád egy két napra, hogy megtaníts a házi ketcup (férjem eszméletlen nagy ketchup imádó) és a többi fincsi, autentikus, tartósítószermentes ételre, amiket készítesz.
Tanultam egy új szót is tőled..vineta..holnaptól így kérem a piacon,mit szólsz? Szerinted tudni fogják mit szeretnék?
Egyik kedvenc zöldségem egyébként. Ha van jó kis padlizsános recepted, oszd meg velünk kérlek.

Puszillak,
Ágnes