2013. július 6., szombat

Költözünk... :(

Éppen most olvastam A HÍRT a Népújság internetes oldalán. És egyszerűen sírhatnékom van. Mert ez nekünk így nem jó, és nem fair, hogy ilyen helyzetbe hoztak.

Azt mondják, tanítót válassz, és ne iskolát, de nekünk elsősorban iskolát kellett választanunk ahhoz, hogy minél egyszerűbben oldhassuk meg a legtöbbször cseppet sem egyszerű mindennapjainkat. A helybéli iskola itt van mellettünk, látjuk, ha kinézünk az ablakon, de Kriszta egyszerűen nem járhat ide, mert nincs, aki délben rendszeresen kivegye. Az óvodámtól 50 m-re lévő iskola pedig ideálisnak bizonyult ilyen szempontból. Szóba sem jött más tanintézmény, csakis ez. De amikor egy alkalommal bementem, és megláttam az ott uralkodó állapotokat, őszintén megrémültem. Létezik ilyen a XXI. században? Csak hogy egyet említsek: ne legyen benti vécé? Azaz a kis elsősöknek kabátot, sapkát kelljen húzniuk ahhoz, hogy pisilni menjenek egy olyan mellékhelyiségbe, ami az udvar másik felében van, ahol hideg van, és ahol a nagyok mindent lepisilnek? Már-már azon voltam, hogy visszafordulok, amikor egy hang mégis azt súgta: menj előbb, és ismerkedj meg a tanító nénikkel. Majd ráérsz dönteni...

Megkerestem őket, mindkettővel elbeszélgettem, és tudat alatt, azt hiszem, már akkor tudtam, kit választunk. Hallottam róla jót és rosszat egyaránt; hallottam, hogy szigorú, de olyan osztályt farag a "csürhéből", hogy egyetlen mozdulatából értik, mit akar; hallottam, hogy maximálisan felkészíti a gyerekeket a tananyagból, emellett azonban remek osztály- és szülőközösséget is kovácsol; hogy sok házi feladatot hagy, de tud lezser is lenni, amikor úgy hozza a helyzet; hogy az iskolában nála tanulás van, de állandóan szervez valami egyéb programot is.... És mindaz, amit hallottam, az elmúlt tanév folyamán egytől-egyig bebizonyosodott... Már nem fiatal, de csinos. Szépen, ízlésesen öltözik, egyenes a tartása és a beszéde. Megköveteli - jogosan - a pontosságot, a fegyelmet és a figyelmet, de tud elnéző lenni indokolt esetben. Számunkra bebizonyosodott: kitűnő pedagógus, melegszívű,...

Innen egy csomó szöveg eltűnt..... Nem tudom, mi történt...

Nincsenek megjegyzések: