2013. július 21., vasárnap

Bulgária - 2013 (1) - Előzmények, foglalás, mindenféle

A nyaralásban az a rossz, hogy legalább fél évig várod, epekedsz utána, elképzeled, milyen lesz, terveket szövögetsz, útvonalat tervezel, s aztán amikor ténylegesen eljön, néhány nap alatt le is jár, el is felejtheted. De a nyaralásban az a jó, hogy amíg várod, elképzeled, és szövögeted a terveket, már mintha félig nyaralnál, kellemes érzéssel tölt el, hogy végül a tényleges hét feltegye mindenre a koronát.

Idén nemcsak az volt premier számunkra, hogy külföldre utaztunk, hanem az is, hogy idejében foglaltuk le a szobát a szállodában. Ezt a zenélések miatt eddig sosem tudtuk megtenni, de mivel a zenekar tagjai közül senki sem szeret lemondani a szezonbeli nyaralásról, hát megegyeztek a fiúk, hogy két hétvégére nem vállalnak esküvőt, és azalatt mindenki "elintézi" a nyaralását. Így már neki lehetett vágni az early-booking-nak is. Végül mégis annyira eltököltük az időt, annyira képtelenek voltunk dönteni, hogy mire lefoglaltuk, már március 1-je volt, és lecsúsztunk egy adag kedvezményről, de még így is maradt, és jól jártunk. És még ez a foglalás sem volt izgalommentes...

Végül azt a hotelt választottuk úticélul, ahol tavaly Sanyikáék, a barátaink voltak. Ők csak jókat mondtak róla, ezért azt mondtuk, a szeméyles tapasztalat többet jelent számunkra, mint az a sok egymásnak néha homlokegyenest ellentmondó vélemény az internetes oldalakon. Különben nagyon jó ajánlat volt, mert mindkét lány ingyen nyaralt, a parkolásért nem kellett fizetni, és a napernyő meg napozóágy is benne volt a pakkban. És 15% kedvezményünk volt. Az izgalom forrása pedig az volt, hogy csak visszaigazolásos szobát találtunk. Azt mondták, néhány nap- 1 hét, és biztos visszaigazolják. Ehhez képest lejárt 3 hét, és nekünk (és az irodának sem) még sem hideget, sem meleget nem mondtak. Amikor pedig megelégeltük a bizonytalanságot, és bementünk, hogy most már mégiscsak szeretnénk valami konkrétumot tudni, felhívta a nő a Neckermann-t és közölték a sajnálatos hírt, hogy nem igazolták vissza. Vagy másfél órán át kerestük az egyéb ajánlatokat, de már azért a pénzért, jó ha 2 csillagosban kaptunk volna, 3 csillagosra már min. 100-150 eurót rá kellett volna fizetni, az eredeti 4 csillagról nem is ábrándozhattunk. Még a szállodánk mellett lévő, és ugyanazon komplexumhoz tartozó Rubinban is 300 euróval került volna többe minden. Aztán hogy hogy nem, miután így is, úgy is csűrtük-csavartuk a dolgokat, a nő visszament a Dolphin Marinához, pötyögtetett egy csomót, és egyszercsak megszólal: ilyen nincs. Visszaigazolta. De csak 6 éjszakát. 7-et egyszerűen nem akar. Először nem értettük, miről van szó, de aztán mondta: minden ugyanaz, mint amiről eredetileg szó volt, csak egy éjszakával kevesebbet maradhatnak. Összenéztünk Istvánnal, és már fülig ért a szánk. Alig akartuk hinni. Azt hiszem, legalább tízszer visszakérdeztem, amíg még megcsináltuk a papírokat, hogy de biztos, hogy akkor most le van foglalva? :) És biztos volt. Indulás előtt jó másfél héttel telefonáltak, hogy mehetünk a voucher-ért, elvettük, majd július 11-én reggel indulásra készen álltunk.

Sokat vacilláltunk, hogy milyen útvonalon menjünk, sokan javasoltak sokfélét. Eredetileg komppal szerettünk volna átkelni a Dunán, Silistránál, majd hosszú ideig az volt a terv, hogy lemegyünk a tengerpartig, hogy Vama Veche-nél keljünk át a határon: így utazunk legkevesebbet bolgár földön, itthon mégiscsak biztonságosabb utazni mindenféle szempontból. :) Végül azonban egy harmadik utat választottunk, mert a tervünk kivitelezésében ez volt a leglogikusabb: Giurgiu-Ruse. És jó döntés volt, bár a tengerpartos út sem bizonyult volna rossz választásnak. Arrafelé jöttünk haza, és így jó sokat tudtunk autópályán jönni, ergó jól lehetett haladni. No, de a hazafelé útig még sok minden volt, nem szaladok annyira előre... Egy másik alkalommal folytatom.

Addig néhány tájképet mutatok:

VRJúlia írta...

Serény vagy:)
Gratulálunk az évfordulóhoz, és várjuk a következő képeket, eseményeket :)

Kati írta...

Igen, én is azt szerettem mindig a nyaralásokban, hogy lehetett tervezgetni, csomagolni, elképzelni milyen lesz, aztán általában még annál is jobb lett, ahogy elképzeltük:)
Szépek a fotók, várom a folytatást:)

Virág írta...

Szitya írta...

Olyan jó téged olvasni! Veled együtt örülök, hogy jót nyaraltatok!